top of page

"Regnbuen er som en halv appelsin med mange farger"

Det var en liten gutt på Esperanza Skolefritidsordning som kom med dette søte utsagnet tidligere i dag. Jeg og Elida (Misjonsforbundets flotte ettåring:) hadde satt oss på bussen og tatt turen en time sørover, til en fattigere bydel av Bogota. Jeg og Halvard besøkte prosjektet da vi var her i høst, og jeg gledet meg til å komme tilbake. Det er så mange nydelige barn der, og de gir så mye av seg selv!

Elida kommer hit to dager i uken og har ulike aktiviteter med barna. Det er en flott stab av ansatte her, og det er tydelig at de gjør en god jobb. Fra Misjonsforbundets folder om fadderprogrammene i Colombia står følgende om skolefritidsordningen:

Esperanza betyr håp, og hver dag kommer nærmere 250 barn og ungdommer hit før eller etter skoletid for å få hjelp med lekser, de får en næringsrik lunsj – kanskje dagens eneste måltid – og har aktiviteter av ulike slag. Senteret har vist seg å forandre livene for alle som har fått plass der. De får omsorg og voksenkontakt og et lite pusterom fra en svært utfordrende hverdag der barna ofte må være voksne så altfor tidlig. (Innlegget fortsetter under bildet)

IMG_3916 Edited.JPG

Vi koste oss på Esperanza med formingsaktivitet som Elida ledet, og tema-samling om Noahs ark. Med Noah selv – i form av en brun teddybjørn – og «alle» de andre dyrene, fikk barna være med på en dramatisering av hendelsen med de regntunge dagene, som fant sted for lenge, lenge siden. Til slutt sang de om Noahs ark, og jeg legger ut videoklippet her (selv om det er av litt dårlig kvalitet). Håper dere blir like glade av å se på det som jeg blir:-)


bottom of page